Saturday 13 April 2024 12:00
tegenstander
Seijo van der Veen

Waskemeer 6 wint nipt het onderlinge treffen van het 4e

Afgelopen zaterdagmiddag stond het competitieduel Waskemeer 4 tegen Waskemeer 6 op het programma. Waar de manschappen van Seijo van der Veen en Remco Melles de laatste 4 competitieduels net niet tot winst wisten te komen, hebben de manschappen van Yorrick Hof en Jason de Kock na de winsterstop alles gewonnen en konden zij tegen het 4e een tiende overwinning op rij realiseren. Doordat vaak bij een onderling treffen net dat stukje extra kan worden gebracht, was het mede op basis van de eerdere ontmoeting op 22 november jl. (0-0) vooraf lastig inschatten wie er met de drie punten vandoor zou gaan.

Onder leiding van arbiter Johan Keuning werd er om klokslag 12:00 uur afgetrapt op sportpark ’t Ald Leger. Onder schitterende omstandigheden werd de wedstrijd op het hoofdveld afgelegd. Het zesde elftal kwam halverwege de eerste helft op voorsprong. Na één van de vele aanvallen wist Fabian Zomer een afvallende bal vanuit het zestienmetergebied goed te controleren en van ruime afstand snoeihard achter de goed keepende Jesse van Vilsteren te plaatsen (0-1). In de tweede helft liet het vierde meer van zich horen. Seijo van der Veen dacht de gelijkmaker binnen te schieten, maar wegens vermeend buitenspel werd dit feestje tot ongenoegen van het vierde uitgesteld. De discussie na afloop was dan ook of de bal nog door een speler van het zesde werd aangeraakt en of er dan nog wel sprake van buitenspel kon zijn. Desalniettemin kwamen de manschappen van Melles en van der Veen alsnog op gelijke hoogte. Smaakmaker van het zesde, Marco van Hooff, hield kortstondig een speler vast, waardoor de arbiter niet anders kon dan de bal op elf meter te leggen. Dit buitenkansje werd door Seijo van der Veen verzilverd. De wedstrijd lag weer helemaal open, al wist van Hooff al heel erg snel zelfstandig de score weer in het voordeel van het zesde te veranderen. Na een mooie individuele actie krulde Marco van Hooff de bal bekwaam om doelman van Vilsteren heen (1-2). Na negentig minuten spelen kon het zesde elftal de drie punten bijschrijven, waarmee de tiende overwinning een feit is en het zichzelf naar de tweede plaats op de ranglijst lanceert. Ondanks dat koploper Drogeham vier punten losstaat en twee wedstrijden minder gespeeld heeft, is het kampioenschap nog niet beslist. De equipe van Hof en de Kock treffen zelf Drogeham nog en enkele ploegen uit het rechterrijtje. Het vierde elftal genoot ondanks de nederlaag van een geslaagd teamuitje en kan zich in het restant van de competitie tijdens enkele leuke derby’s tegen Veenhuizen en Donkerbroek nog wat steviger in de middenmoot spelen.

Na afloop van het onderlinge treffen werd een gezamenlijke foto gemaakt en werd op het terras de wedstrijd doorgenomen.

08/11 Waskemeer 4 SC Boornbergum'80 4 1 - 2
16/09 Jubbega 1 Waskemeer 4 0 - 5