Geslaagde Koningsdag op sportpark 't Ald Leger

Afgelopen weekend kleurde het sportpark in Waskemeer oranje voor de georganiseerde koningsdag voetbal ochtend! Jong en oud verzamelden zich voor een ochtend vol voetbalplezier, waarbij de 3 velden op sportpark ’t Ald Leger een feestelijk decor vormden voor de jeugd uit Waskemeer en omstreken. In een goedgevuld programma was er voor iedereen iets te beleven, met een voetbalcircuit voor de jongste jeugd onder leiding van jeugdtrainers Joost en Sinne. Voor kinderen van groep 3 t/m 5, 6 t/m 8 en de middelbare school jeugd werd er in verschillende poules onderling gevoetbald onder leiding van de andere jeugdtrainers van de club. Na een blok van 3 kwartier lekker voetballen was het tijd voor de penalty wedstrijd, met op de goal niemand minder dan (inval) keeper Tiemen Jongsma! Naast Tiemen mocht ook Patrick Bouma een goal verdedigen om te bepalen wie er naar huis zou gaan met een van de felbegeerde Koningsdag penaltybokalen. In iedere leeftijdscategorie was het een spannende strijd waarin soms lang door gestreden werd voor een plekje in de top 3. Na de goedgevulde pauze was het tijd om verder te gaan met de wedstrijdjes en de andere feestelijkheden op het sportpark. Naast het voetbalspektakel stond Sander namelijk klaar achter de suikerspinkraam om de voetballers te voorzien van een overheerlijke suikerspin en was er een springkussen om de jeugd verder te vermaken. Na het uitspelen van de wedstrijden was het tijd voor de uitreiking van de penalty bokalen en was er nog een lekkere lunch beschikbaar voor wie hier zin in had. Al met al mogen we terug kijken op een geslaagde ochtend, de foto’s geven een impressie van de oranje sfeer op het sportpark. Bedankt aan alle helpende handen zowel op als rondom het veld en natuurlijk een bedankje naar alle kinderen! Zonder jullie was het nooit zo’n leuke ochtend geworden.